Mobilne Logo Ministerstwa Zdrowia

Współpraca ministra zdrowia z organizacjami pozarządowymi

---

Ministerstwo Zdrowia w obszarze ochrony i promocji zdrowia współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Organy administracji publicznej, po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, powierzają lub wspierają realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe.

Podstawą wyboru tematyki zadań publicznych zlecanych do realizacji organizacjom pozarządowym są zadania określone w Narodowym Programie Zdrowia na lata 2007 – 2015 oraz priorytety zdrowotne określone przez Ministerstwo Zdrowia.

Promocja zdrowego stylu życia, uprawiania sportu, właściwego odżywiania i wykonywania badań diagnostycznych – to główne założenia programu „Rodzina w Formie”, który jest realizowany przez stowarzyszenie Forum Medicum. Projekt jest współfinansowany przez ministra zdrowia w ramach zadań publicznych zlecanych do realizacji organizacjom pozarządowym.

Kampania ma przekonać całe rodziny, że tak proste nawyki jak: jedzenie śniadań, zastępowanie samochodu rowerem, czy codzienne spacery to inwestycja w zdrowie. Członkowie rodziny – dzieci, rodzice i dziadkowie – mają się wspierać i wzajemnie zachęcać do zmiany stylu życia. Dodatkową motywacją będzie możliwość zbierania punków za wykonywanie tzw. zdrowych aktywności – posłuży temu aplikacja mobilna i platforma www.rodzinawformie.pl.

o największym zasięgu (m.in. profil „Rodzina w Formie” na Facebooku i w serwisie Instagram). Kampania będzie prowadzona w taki sposób, aby dotrzeć nie tylko do mieszkańców dużych miast, lecz także wsi i małych miejscowości. Nacisk zostanie położony na zawartość merytoryczną serwisu internetowego i aplikacji mobilnej.

Główne elementy kampanii

  • Aplikacja mobilna

Aplikacja obsługuje programy lojalnościowy i motywacyjny. Jest wyposażona w bazę informacji i moduł budowania zdrowych zwyczajów wraz z obsługą programu lojalnościowego. Każdy z uczestników zabawy ma możliwość utworzenia indywidualnego konta, gdzie może zbierać punkty i wymieniać je na nagrody. Użytkownicy mogą również podzielić się wynikami na Facebooku.

  • Program lojalnościowy

Użytkownicy, którzy zarejestrują konto w serwisie www.RodzinawFormie.pl., mogą bezpłatnie pobrać aplikację mobilną (w systemie iOS, Android lub Windows), umożliwiającą zbieranie punktów za tzw. zdrowe aktywności, czyli wykonanie badania profilaktycznego (np. cytologia, mammografia, szczepienia lub inne badania profilaktyczne realizowane przez NFZ) lub podjęcie i zrealizowanie wyzwania zdrowotnego (wypracowanie zdrowego zwyczaju) w ramach programu lojalnościowego.

  • Platforma edukacyjna

Częścią platformy jest stale aktualizowana baza informacji dotycząca zapobiegania chorobom cywilizacyjnym, aktywnego stylu życia i zdrowego odżywiania oraz wszelkich działań związanych z utrzymaniem zdrowia i budowaniem więzi rodzinnych. Serwis jest skonstruowany tak, aby przedstawiciele wszystkich grup wiekowych znaleźli dla siebie odpowiednie treści. Każdy artykuł opiniują eksperci z dziedziny zdrowia publicznego.

Na platformie edukacyjnej użytkownicy znajdą też przydatne informacje o programach profilaktycznych prowadzonych przez Ministerstwo Zdrowia, NFZ oraz samorządy, a także kalendarz konkursów i wydarzeń realizowanych w ramach programu (wraz z formularzami zapisów).

  • Kampania w mediach

W mediach (w paśmie społecznym TVP i w telewizji hybrydowej) będzie emitowany spot zachęcający do pobrania bezpłatnej aplikacji, a w 10 największych miastach w Polsce pojawią się billboardy zachęcające do udziału w akcji. Kampania będzie prowadzona również na Facebooku, w Google+ i Instagramie.

Ambasadorzy kampanii telewizyjnej

Kampania ma również swoje „maskotki” – Zdrowie i Przyzwyczajenie, które nie mogą bez siebie żyć. Nie są to klasyczne maskotki, ale obrazki namalowane na dolnej części twarzy aktora. Mimika postaci koresponduje z jego ustami, a poprzez ruchy warg i mowę postać nabiera życia. Ambasadorzy kampanii przekonują nas do zmiany przyzwyczajeń na zdrowsze i do pobrania aplikacji.

W ramach kampanii przygotowano spoty telewizyjne, billboardy i akcje prowadzone w internecie. Strona internetowa kampanii będzie powiązana z portalami społecznościowymi.

Internet – jak najbardziej!

…ale tylko wtedy, kiedy korzystanie z niego nie prowadzi do uzależnienia.

Kampania „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” jest finansowana z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, którym dysponuje minister zdrowia. Projekt realizuje Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Projekt „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” to kontynuacja ubiegłorocznej akcji przebiegającej pod nazwą „Wyloguj się do życia„, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnienia od internetu wśród młodzieży staje się poważnym problemem społecznym – badania potwierdzają, że prawie 40% gimnazjalistów lepiej czuje się w wirtualnej rzeczywistości niż podczas bezpośrednich kontaktów z ludźmi.

Tegoroczna kampania ma zwrócić uwagę na ryzyko, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci. Ma również zachęcić młodzież do rozwijania zainteresowań poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jest wiele powodów wielogodzinnego surfowania po internecie, ale młodzi ludzie szukają tam przede wszystkim wrażeń. Autorzy kampanii chcieli znaleźć alternatywę dla atrakcji oferowanych przez sieć. Skupili się na sporcie i muzyce, ponieważ młodzież najczęściej wskazywała je jako wzbudzające pozytywne emocje.

Honorowi ambasadorzy kampanii

Pierwsza edycja kampanii potwierdziła, że do największej liczby młodych ludzi trafia hip-hop. Jej honorowym ambasadorem był znany raper Sokół, dzięki temu przekaz dotarł do bardzo dużej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na YouTube, 7 500 szkół)

Czytaj więcej o pierwszej kampanii „Wyloguj się do życia” w serwisie Fundacji Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST.

W tym roku honorowymi ambasadorami kampanii będą muzycy oraz sportowcy. W akcji wezmą udział znani raperzy, min. Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7) oraz gwiazdy piłki nożnej – Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski.

Ambasadorzy – zarówno pierwszej, jak i drugiej edycji – choć na co dzień, jak większość z nas, korzystają z dobrodziejstw internetu, znajdują również czas na życie towarzyskie i realizację swoich pasji. Kampania ma zachęcić do łączenia tych dwóch światów, co pozwoli uchronić się przed uzależnieniem.

Zarys kampanii

„WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” to wieloetapowa kampania społeczna, która będzie trwała do końca 2015 r. W ramach akcji powstały filmy z udziałem popularnych raperów i znanych piłkarzy. Organizatorzy przewidzieli także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł na aktywność poza siecią (Start-up).

Zaproszenie pod hasłem „Jak to się u Was robi?” będzie skierowane do gimnazjalistów i licealistów z całej Polski. Konkurs zostanie rozstrzygnięty na początku 2015 r.

Nagrodą dla zwycięzcy będzie sfinansowanie jego pomysłu na aktywność poza siecią. Poza tym będzie on towarzyszył profesjonalnej ekipie filmowej w dniu zdjęciowym podczas przygotowania spotu reklamowego dotyczącego opracowanego Start-upu.

W ramach kampanii zostaną zorganizowane także warsztaty dla pedagogów, rodziców i opiekunów, które będzie można obejrzeć także w internecie.

Ta formuła szkoleń będzie promowała zdrowe i bezpieczne korzystanie z internetu (poszukiwanie wiedzy i możliwości rozwoju), a dzięki szerokiej dostępności każdy rodzic i opiekun będzie mógł pogłębić wiedzę na temat uzależnienia młodych ludzi od internetu.

Szczegóły kampanii

Szczegóły akcji będą dostępne w serwisie poświęconym kampanii, który ruszy wraz z jej startem. Do tego czasu zapowiedzi kolejnych części projektu (zdjęcia z przygotowań filmów, badania, ciekawe publikacje) będą zamieszczane na funpage’u akcji oraz na stronie internetowej Fundacji FIRST.

Czytaj więcej o szczegółach kampanii w serwisie „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA…”

Refundacja

Zapoznaj się z zasadami refundacji i ustalania poziomu odpłatności. Sprawdź najnowszą listę leków refundowanych. Skorzystaj z informatora o lekach refundowanych.

---
czytaj więcej
powrót do góry