Mobilne Logo Ministerstwa Zdrowia

30.10.2014

Kampania „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!”

---

Internet – jak najbardziej!

…ale tylko wtedy, kiedy korzystanie z niego nie prowadzi do uzależnienia.

Kampania „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” jest finansowana z Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych, którym dysponuje minister zdrowia. Projekt realizuje Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Projekt „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” to kontynuacja ubiegłorocznej akcji przebiegającej pod nazwą „Wyloguj się do życia„, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnienia od internetu wśród młodzieży staje się poważnym problemem społecznym – badania potwierdzają, że prawie 40% gimnazjalistów lepiej czuje się w wirtualnej rzeczywistości niż podczas bezpośrednich kontaktów z ludźmi.

Tegoroczna kampania ma zwrócić uwagę na ryzyko, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci. Ma również zachęcić młodzież do rozwijania zainteresowań poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

Jest wiele powodów wielogodzinnego surfowania po internecie, ale młodzi ludzie szukają tam przede wszystkim wrażeń. Autorzy kampanii chcieli znaleźć alternatywę dla atrakcji oferowanych przez sieć. Skupili się na sporcie i muzyce, ponieważ młodzież najczęściej wskazywała je jako wzbudzające pozytywne emocje.

Honorowi ambasadorzy kampanii

Pierwsza edycja kampanii potwierdziła, że do największej liczby młodych ludzi trafia hip-hop. Jej honorowym ambasadorem był znany raper Sokół, dzięki temu przekaz dotarł do bardzo dużej grupy osób (ponad 1 000 000 odsłon na YouTube, 7 500 szkół)

Czytaj więcej o pierwszej kampanii „Wyloguj się do życia” w serwisie Fundacji Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST.

W tym roku honorowymi ambasadorami kampanii będą muzycy oraz sportowcy. W akcji wezmą udział znani raperzy, min. Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7) oraz gwiazdy piłki nożnej – Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski.

Ambasadorzy – zarówno pierwszej, jak i drugiej edycji – choć na co dzień, jak większość z nas, korzystają z dobrodziejstw internetu, znajdują również czas na życie towarzyskie i realizację swoich pasji. Kampania ma zachęcić do łączenia tych dwóch światów, co pozwoli uchronić się przed uzależnieniem.

Zarys kampanii

„WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to tak!” to wieloetapowa kampania społeczna, która będzie trwała do końca 2015 r. W ramach akcji powstały filmy z udziałem popularnych raperów i znanych piłkarzy. Organizatorzy przewidzieli także konkurs dla młodzieży na najlepszy pomysł na aktywność poza siecią (Start-up).

Zaproszenie pod hasłem „Jak to się u Was robi?” będzie skierowane do gimnazjalistów i licealistów z całej Polski. Konkurs zostanie rozstrzygnięty na początku 2015 r.

Nagrodą dla zwycięzcy będzie sfinansowanie jego pomysłu na aktywność poza siecią. Poza tym będzie on towarzyszył profesjonalnej ekipie filmowej w dniu zdjęciowym podczas przygotowania spotu reklamowego dotyczącego opracowanego Start-upu.

W ramach kampanii zostaną zorganizowane także warsztaty dla pedagogów, rodziców i opiekunów, które będzie można obejrzeć także w internecie.

Ta formuła szkoleń będzie promowała zdrowe i bezpieczne korzystanie z internetu (poszukiwanie wiedzy i możliwości rozwoju), a dzięki szerokiej dostępności każdy rodzic i opiekun będzie mógł pogłębić wiedzę na temat uzależnienia młodych ludzi od internetu.

Szczegóły kampanii

Szczegóły akcji będą dostępne w serwisie poświęconym kampanii, który ruszy wraz z jej startem. Do tego czasu zapowiedzi kolejnych części projektu (zdjęcia z przygotowań filmów, badania, ciekawe publikacje) będą zamieszczane na funpage’u akcji oraz na stronie internetowej Fundacji FIRST.

Czytaj więcej o szczegółach kampanii w serwisie „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA…”

Pakiet onkologiczny

Pakiet onkologiczny - zapoznaj się ze zmianami wprowadzonymi przez ministra zdrowia.

---
czytaj więcej
powrót do góry